Už jsme tady měsíc a zrovna včera jsem platil účet za founa, tak jsem si říkal, že bych se mohl podělit o zkušenosti s měsíčním fungováním v kanadské mobilní síti.
První věc, kterou určitě budete někdy někdo řešit je, jakýho operátora zvolit? Našel jsem, myslím si, dobrý web, kde si můžete srovnat jednotlivé operátory podle různých kritérií. Mobilní operátoři patřili mezi jedno ze zklamání v Kanadě. Občas se platí za přijatou SMSku, občas si musíte zaplatit za to, že vidíte telefonní číslo zmeškaného hovoru (tzv. ID volajícího), pokud si nepřiplatíte a hovor zmeškáte, už zpět nezavoláte. Je rozdíl volat v rámci jedné provincie a volat do další provincie, což tedy nebyl náš případ, ale někomu se to může hodit vědět. Někdy se platí dopředu, někdy pozadu, někdy je třeba se zavázat na určitou dobu a někde ne.
My jsme měli následující kritéria:
- bez smlouvy
- neplatit za příchozí hovory a SMS
- neplatit nějaký připitomělý aktivační kravinky
- co nejvíc volných minut a SMS
Po krátkém zkoumání trhu jsme vybrali operátora jménem WIND Mobile. Za dvacet doláčů máte neomezené hovory a SMS (platí i pro příchozí) do všech sítí pokud jsem v síti WIND. Pokud se stane, že se dostanete mimo pásmo sítě WIND do tzv. sítě WIND Away, platíte asi 15 centů za minutu a pár centů za SMSku. My zatím nikam z Vancouveru neplánujeme vyjet po dobu školy a tak nám to úplně vyhovuje.
Pokud si připlatíte o deset doláčů víc, máte tzv. Province-wide volání a SMS zdarma – tzn. v rámci Britské Kolumbie voláte zdarma. A navíc neomezený objem dat (FUP zde je pořád, takže na stahování filmů v HD zapomeňte) do mobilu. Můj foun zvládá i vytvoření Wifi hotspotu, takže víme, že někdo si vezme balíček za 30 CAD a používá to i doma místo klasické wifi.
Mega důležitá věc, co se týče telefonních přístrojů – váš přístroj z Evropy musí zvládat ty dané frekvence, které používá operátor, kterého jste si vybrali. Tohle je fakt důležité si zkontrolovat, protože já to neudělal a moje HTC si vůbec s místníma sítěma nerozumí. Furt ho mám v roamingu Vodafone od jednoho velkého hráče kanadského trhu jménem Rogers (to nekupujte, je to drahý jako p…..e). Káťa má iPhone 4S a ve Windu se taky nechytí. Ledaže byste měli iPhone z USA nebo tak něco. To by se tu možná chytlo. Nevíme.
K obecnému používání. Ten Wind je fakt dobrej. V podstatě nepoznám rozdíl mezi stylem užívání v ČR a v Kanadě. S jedinou výjimkou, že občas když jedeme SkyTrainem tak se mění síť z WIND na WIND Away a zase zpět. Takže pokud možno kontroluju před voláním a SMS v jaké jsem síti, ale informace je dostupná v oznamovací oblasti každého Androidu. Takže to je otázka dvou vteřin a dvou tahů prstem.
To co si ještě pamatujeme, že jsme zvažovali jsou – Fido, Kodoo, Virgin Mobile a Chat-r. Velký hráči jsou dobrý, ale drahý jako bejk – tak se jim možná vyhněte jako my – Bell, Rogers a Telus. Jsou jako např. O2 u nás – poskytují i net a telku.
Logo Windu je takovýhle:
My jsme si nakonec museli koupit telefony nový a to od operátora. Nakonec po delší době jsme vymysleli, že oba vezeme čínského Huawei U8350 s QWERTY klávesnicí, s Androidem a dotykovým displejem. Na to, že je to telefon v přepočtu za dvojku, tak je to fakt neskutečnej pracant díky té klávesnici. Dokážu na tom napsat fakt dlouhej email za krátkou dobu.
Jeden komentář